kolmapäev, 5. november 2014





KOKKUVÕTE DIGIPÄEVAST

Aitäh kõikidele lapsevanematele, kes võtsid vaevaks ja digipäeva küsimustele vastasid. Teen nüüd väikese kokkuvõtte. Kokku vastas küsimustele 7 lapsevanemat. Seitsmest kuus leidsid, et digipäev on lapsele vajalik. Kui küsisin, kas lapsed digipäeval midagi ka õppisid, vastasid 6 lapsevanemat, et õppisid küll. Üks vanem ei osanud vastata, kas ikka õppis. Üldiselt pidid lapsevanemad päris palju lapsi aitama ja tööde tegemine võttis aega üks kuni kolm tundi. Lapsevanemate arvamused:
  • Digipäev meeldis lapsele ja mulle. 
  • Toetan digiõpet integreerituna tavaõppesse, terve päev üksi kodus olla ja ülesandeid lahendada pole kõige lihtsam. Pidin last pidevalt telefonitsi juhendama.
  • Kõige suurem õppetund oli see, et arvutis ülesandeid lahendades pead hoolikalt mõtlema ja kontrollima, sest ei pruugi enam parandamise võimalust olla. 
  • Õhtul tulin koju hilja ja laps avastas, et kõik on õppimata. Siis nuttis natuke mu süles ja aitasin tal tööd ära teha. 
  • Laps sai ise kõigega hakkama. Ei pidanud üldse aitama.
Lastele digipäev väga meeldis. Ei pea vara ärkama ja arvutis ülesandeid lahendada on vahva. Järgmisel korral soovivad õpilased rohkem digiülesandeid lahendada kui töövihikust teha. Ühele lapsele meeldisid aga kõige rohkem töövihiku harjutused.

Käisime täna õpetajatega konverentsil "Digivõimalused õppimises ja õpetamises." Välja toodi mõte, et tänapäeva lapsed on juba väga vara seotud nutivahenditega ja enamasti kasutavad seda kes-teab-milleks. Paljuski pole ka vanemad kursis oma laste tegemistega arvutis. Tore videolõik oli see kui lapsed istusid kiigel, ise nutivahendeid näppides. Ja loengupidaja küsiski, et kas kiikumiseks on tarvis nutivahendeid?

Seega on meil, õpetajatel, ülesanne need vahendid õppimise kasuks tööle panna ning lastevanematel lasub kohustus hoida silm peal, mida lapsed internetis teevad.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar